Foreningen til Gamle Skibes Bevarelse - Dansk Veteranskibsklub
  • Dansk (DK)
  • English (UK)
Skift navigation
  • Nyheder
    • Nyhedsarkiv
  • Charter af S/S Skjelskør
  • Sejlplan
  • S/S Skjelskør
    • Skibets historie
      • Den korte historie
      • Den lange historie
      • Værftets beskrivelse
      • Maskinspecifikation
      • Maskinkontrakt
      • Klasse, maskine
      • Klasse, skrog
    • Tekniske Data
    • Sikkerhed om ombord
    • Renoveringsprojekter
    • Billedgalleri
  • Foreningen
    • Om Foreningen
    • Historie
    • Bestyrelsen
    • Vedtægter & formål
    • Ind & udmeldelse
  • Memorabilia
    • Historiske Dokumenter
      • Aktiebrev nummer 316
      • Fragtmærker
      • Prisliste fra 1957
      • Gamle medlemsblade
      • Broncefarvet folder
    • Avisskriverier
    • Modeller
  • Andre veteranskibe
  • Kontakt os
  • Nyheder
    • Nyhedsarkiv
  • Charter af S/S Skjelskør
  • Sejlplan
  • S/S Skjelskør
    • Skibets historie
      • Den korte historie
      • Den lange historie
      • Værftets beskrivelse
      • Maskinspecifikation
      • Maskinkontrakt
      • Klasse, maskine
      • Klasse, skrog
    • Tekniske Data
    • Sikkerhed om ombord
    • Renoveringsprojekter
    • Billedgalleri
  • Foreningen
    • Om Foreningen
    • Historie
    • Bestyrelsen
    • Vedtægter & formål
    • Ind & udmeldelse
  • Memorabilia
    • Historiske Dokumenter
      • Aktiebrev nummer 316
      • Fragtmærker
      • Prisliste fra 1957
      • Gamle medlemsblade
      • Broncefarvet folder
    • Avisskriverier
    • Modeller
  • Andre veteranskibe
  • Kontakt os
  • Du er her:  
  • Home

Vi er her stadig :-)

collage low

 

Vi er her stadig, men februars kulde, samt Corona i samfundet sætter sine begrænsninger.
Dette års renoveringsprojekt - lønningslisten i bagbords side skrider langsom frem, lige nu ventes der på den ny topliste fra smeden, så delene kan nittes sammen senere på vinteren. På billedet øverst til venstre er Erik i gang med svejseværket.  Vi har indkøbt nyt tovværk. Tovværk lever et hård liv og er konstant udsat for vejr og vind. De nuværende trosser på skibet er ca. 10 år gamle og er repareret mere end en gang, så en udskiftning har være højt på ønskelisten længe. Inden tovværket bliver taget i brug skal der splejses øjer i begge ender. På billedet ses John (t.v.) og Bent (t.h.).

Mvh Bestyrelsen

Generalforsamling 2019/2020 udskydes til 2021

Baseret på de seneste ugers stigning af Covid-19 tilfælde, finder bestyrelsen det ikke forsvarligt, at afholde forårets manglende generalforsamling i efteråret. Bestyrelsen har derfor valgt at udskyde generalforsamlingen 2019/2020 til 2021. De af generalforsamlingen manglende godkendelser, herunder af regnskab, vil blive foretaget ved generalforsamlingen i april 2021.

Mvh Bestyrelsen

Nytårshilsen 2020/2021

Nytårshilsen blev sendt ud til medlemmerne medio januar, men du har nu også mulighed for at læse med her.

Årets nytårshilsen indeholder:

  • Lidt om året 2020
  • Den gamle damper skal vejes
  • Dampfrundum 2019
  • Så blev det kedlens tur igen
  • Ny hovedmaskine til S/S Skjelskør ?
  • Den sorte bro er væk
  • 2 år med filteret
  • De små ting

Nytaarshilsen2020web forside

Godt nytår

Billedet af fyrværkeri

S/S Skjelskør atter tilbage på sin vante plads

Så er damperen tilbage i Frederikssund ved sin vante plads efter beddingsophold i Gilleleje.

Bo O. Herbst tog nedenstående billede i Kulhuse, hvor S/S Skjelskør krydsede Colombus's kølvand

119897665 10223753938219902 8697874737006308900 n

  1. Skjelskør sejlet til Gilleleje.
  2. To skibe, to byggematerialer, to former for fremdrift
  3. Kedelreparation færdig.
  4. Generalforsamling udskudt
  5. Hjemmearbejde
  6. Model af S/S Skjelskør på lauritz.com

Side 1 ud af 9

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • ...
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Covid-19

Sejladser gennemføres efter sundhedsstyrelsen retningslinjer for Covid-19

Som passager skal du sørge for at holde 1 meter afstand fra næsetip til næsetip til andre passagere, med mindre der er tale om husstandsmedlemmer, eller andre i forvejen tættere kontakter.

For ophold i skibets salon er kravet 2 meter.

Håndsprit vil forefindes ombord.

Vi vurderer situationen løbende.

Aktiviteter

Ingen begivenheder

Sejlplan 2021

Hent forløbig sejlplan for 2021
Der tages forbehold for sejlplanen grundet Covid-19

Facebook

Følg os på Facebook


Tilbage til toppen

© 2021 Foreningen til Gamle Skibes Bevarelse - Dansk Veteranskibsklub